Info

Info (Frakt,priser,villkor)

Priser: Alla produktpriser visas som std inklusive 25% moms (* visning exkl. moms inom parentes är tillfälligt borttagen).
Vi reserverar oss för eventuella prisförändringar som vi ej kan råda över (valutaändringar,skatter,avgiftslagar,fraktpriser,transporthöjningar,force majoure etc.) samt mot tryckfel på text och/eller bilder från annan part .
På alla orders tillkommer transportkostnader (ofta under det faktiska transportkostnadspriset) som kan variera beroende på storlek,vikt och leveransadress. Se mer info under Leveranser & fraktkostnader

Trygghetsgaranti:
Privatkonsumenter har rätt att ångra köpet inom 14 dagar enligt distanshandelslagen*. Ångerrätten börjar gälla samma dag som varan (eller en väsentlig del av den) tas emot av konsumenten. Meddela oss via mail till vår kundtjänst senast 14 dagar efter mottagande av din produkt, om du vill utnyttja ångerrätten.Detta förutsatt att produkten och förpackningen väsentligen är i oförändrat skick, dvs oanvänd och ej förstörd eller skadad.
Du får inte använda varan men naturligtvis försiktigt undersöka den.
Om du ångrar ditt köp får du betala frakten till och från dig och du måste kontakta Coverstore för instruktioner innan du returnerar en vara.Coverstore återbetalar ej den ursprungliga fraktkostnaden vid returer som inte rör reklamation.
Coverstore har rätt att ta ut ersättning för saknat och/eller väsentligt skadat emballage samt för avsaknad av delar vid retur.
*) Ångerrätten och distanshandelslag gäller ej företagsköp. Sådan möjlighet kan ev. om så önskas avtalas separat innan köp

Reklamation

Som privatperson har du alltid 3 års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen.Meddelande om fel i vara måste lämnas inom skälig tid från det att du som kund upptäckte,eller borde ha upptäckt felet. Det är endast ursprungskund som har möjligheten att reklamera.

Vid reklamation skickar du ärendet till vår kundtjänst per e-post.
Beskriv orsaken till din reklamation så detaljerat som möjligt. Bifoga alltid bilder. Ju mer information du inkommer med, dessto snabbare kan vi hantera er reklamation.

OBS! Vi kan EJ handlägga reklamationer som meddelas via telefon. Orsaken är att reklamationsärenden vanligtvis innebär att garantiansvarig tillverkare kräver att se bilder på felet,innan vi kan återkomma med den bästa lösningen på problemet. Då vi är flera handläggare, så kan vi med skriftlig kommunikation och bildunderlag fortsätta att hantera ditt ärende även om den du först hade kontakt med t.ex är sjuk eller är frånvarande.

Garanti

Om inte avvikelser anges i produktinformationen, säljes alla produkter med 1 års garanti till privatpersoner.Garantin gäller den ursprungliga köparen av varan och inte om produkten sålts vidare i andra hand.För företag gäller den garantirätt som ges från tillverkaren, där garantitiden kan variera mellan olika leverantörer, men vanligtvis är minst 1 år.

Personliga uppgifter:
Alla personuppgifter som du ger oss behandlar vi med största möjliga diskretion.
Uppgifterna används endast för att expediera din beställning och vi gör allt för att skydda och hemlighålla dessa.
Vi säljer aldrig,eller hyr ut eller lånar ut personuppgifter till tredje person.

Leveranstid:
Leveranstiden på lagervaror är normalt 3-5 arbetsdagar inom Sverige beroende på vald produkt/artikel.

Leveranser och fraktkostnader:

Varorna levereras normalt i flera pkt/kolli eller ibland på pall.(gäller ej monterbara containers som kräver gafflar vid lastning/lossning) Gods levereras till angiven leveransadress.
Som regel måste mottagaren kvittera försändelsen.Om det inte finns någon hemma för att kvittera lämnas ett besked om detta samt kontaktinformation så att tid för ny utkörning kan avtalas med speditören. Leveranser som på köparens önskan skall levereras utan kvittens sker genom att man fäster ett dokument väl synligt till speditör/fraktare som intygar detta.
Fraktpriser är baserade på leverans till brofasta öar.
För att få veta fraktpriset på din beställning, skall du göra följande:
1. Klicka på varan du önskar att köpa och tryck på “Köp nu!”
2. När du är färdig med att lägga alla varor du vill beställa, klickar du på “Välj betalningssätt och se fraktpris”
Nederst på sidan kan du se fraktpriser till olika postnr. Välj det postnummer som passar på den ort du vill ha varorna skickade till.

OBS! Vi erbjuder ej avhämtning pga varor är skrymmande kollin som vi vill ska komma fram smidigt och problemfritt hem till dig som kund. På alla orders tillkommer därav transportkostnader (ofta under det faktiska transportkostnadspriset) som kan variera beroende på storlek,vikt och leveransadress.

För spårning av leverans finns direktlänkar och tel.nr för godssökning till respektive speditör under kontaktsidan eller under länkar.

Kvittering av köp:
Kvitteringen är sista steget i inköpsprocessen och vi rekommenderar att du skriver ut din kvittens omedelbart efter köpet.En orderbekräftelse skickas till dig per e-post efter genomförd order.
Vid kortbetalning  sker debitering av ditt betalkort direkt

Beställningsansvar 
En beställning är bindande så snart en orderbekräftelse utfärdats av Coverstore.
Coverstore reserverar sig för slutförsäljning av beställd produkt.

Övrigt om webbplats/upphovsrätt
Coverstore ® är ett registerat varumärke och innehållet på www.coverstore.se är skyddat enligt lagen om upphovsrätt (§ 49 URL). Denna paragraf innebär kortfattat ett förbud mot att kopiera hela eller delar av vår webbplats. Uppsåtlighet eller grov oaktsamhet beträffande dessa rättigheter beivras och kan leda till böter eller fängelse upp till två år.
Coverstore.se har genomgått certifiering av e-handel för din trygghet som kund.

Coverstore AB,Skotte lindes gata 14 39360 Kalmar